Mediedidaktikk
” […] udgangspunktet for de fleste voksne håndtering af medier – uanset profession – [er]
deres egne medieerfaringer, hvilket ofte skaber ben med hensigtsmæssige og holdbare
løsninger” (Drotner 2003:10). Spørsmålet blir dermed kva slags kompetanseomgrep som
kjem til uttrykk i læreplanen.
Øvingsoppgåve 1:
Har de tenkt over dette i dykkar fag? Sjekk kva slags fokus
læreplanen i dine fag har på digital kompetanse – er det eit
kritisk eller kreativt fokus?
I mitt svar på denne oppgåva har eg valgt å konsentrere meg om læreplanen i norsk tegnspråk, og kva som står i læreplanen om å nytte seg av digitale verktøy. Mange timar i løpet av ein skuledag har eg ein til ein timar med ein døv elev på femte trinnet. Ellers der elev er inne i klassen i timane, blir det også gjennom meg at kommunikasjonen med andre elevar og lærarar skjer. Dette kan til tider bli veldig tungt, men det gjer også til at ein er nøydd til å finne forskjellige måtar å kommunisere på. Og ikkje minst ting som ein kan kommunisere om.
I læreplanen for norsk tegnspråk kan ein lese dette om å kunne bruke digitale verktøy:
Å kunne bruke digitale verktøy i norsk tegnspråk innebærer å kunne bevare og formidle et tegnet budskap til ulike grupper. Digitale verktøy kan brukes i bearbeiding og videreutvikling av språket i egne og andres tekster. Det innebærer nye muligheter i tegnspråkopplæringen, i produksjon, komponering og redigering av tegnspråktekster. Bruk av digitale verktøy innebærer å kunne benytte nye lærings- og kommunikasjonsarenaer over store avstander.
Eg vil seie at når det gjeld bruk av digitale verktøy i norsk tegnspråk, så er læreplanen kreativ. Det finnest mange nettsider med norsk tegnspråk, som kan nyttast på mange forskjellige måtar. Og det kan sjå ut som dei som har skrive kompetansemåla i dette "faget" er klar over akkurat det.
For ein døv elev er det ikkje så mange ein kan kommunisere med i det daglege, då det er sjeldant mange døve elevar i same skule. Då må ein vere kreativ i undervisninga slik at elevane får moglegheitene til å lære seg å avlese fleire forskjellige personar.
----------------------------------------------------------------------------------
UFD (2006) De fastsatte læreplaner for Kunnskapsløftet - grep, Utdannings- og forskningsdepartementet, Oslo [Internett] Tilgjengeleg frå:
http://www.udir.no/grep/Lareplan/?laereplanid=995082&visning=4
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar