onsdag 11. november 2009

Refleksjonar rundt leksjon 2

Utvikling av teknologistøtta læringsmiljø

Digitale læringsmiljø 2, Leksjon 2

I denne leksjonen er det fokus på pedagogiske scenarier som verktøy for å hjelpe oss å sjå lærar og elevroller, for dermed å sjå kva kategoriar av IKT-verktøy som kan vere relevante ut frå formålet med læringsprosessen. Leksjonen behandlar viktige tekniske komponentar i eit digitalt læringsmiljø. Leksjonen set søkelyset på digitale læringsstøttesystem, både personlege (PLE) og dei institusjonelle (LMS).
I dette emnet er mappeoppgåva det sentrale, mens leksjonane er meint å støtte opp om arbeidet med denne.
Fokuset i leksjonen er scenarier som verktøy for å hjelpe oss å sjå lærer og elevroller. På denne måten skal vi kunne sjå kva kategoriar av IKT-verktøy som kan vere relevante ut frå formålet med læreprosessen, og viktige tekniske komponentar i eit læringsmiljø.
Prinds, Rum for læring spelar ei sentral rolle i M3 oppgåva. Spesielt med tanke på det pedagogiske scenarie. Det er viktig å bruke scenarietenkinga for å gjere lærarroller og elevroller tydelegare. Dette for at vi skal sjå kva kategoriar av IKT-verktøyet som kan vere relevante.
Det er viktig å tenke på at dei læringsteoriane vi legg til grunn i scenariet, vil få konsekvensar for organiseringa av læringsprosessen. Som Prinds seier: "Er det viktig at lærarar har kompetanse til å planlegge undervisninga både faglig og pedagogisk". Vidare seier har at lærarane må planlegge langsiktige strategiar for elevane sin læringsprosess.
Prinds byggjer sin teori på tre læringsrom:
  • Læring i klasserommet der klassefellesskapet skal fastholdes som ein uunnværlig del.
  • Den individuelle læreprosessen tilpassa den enkelte læringsstil og læringsstrategi.
  • Den samarbeidslæring med gruppearbeid og prosjekt- og problemorientert undervisning.

Desse tre romma kallar han:
Undervisningsrommet -> Treningsrommet -> Studierommet

Undervisningsrommet: Lærar og elev arbeidar i fellesskap om kjernekunnskapar og kjerneaktivitetar, felles dialog, diskusjonar, samtalar. Fokuset er gjennomgang av nytt stoff og er styrt av lærar. Elev er samarbeidande og aktiv og det foregår stort sett i klasserommet.

Treningsrommet: Elevane arbeidar individuelt eller i grupper med faglege ferdigheiter eller innøving av aktuell kunnskap henta frå undervisningsrommet. Fokuset er fordjuping eller opptrening av kompetansar. Læraren er veiledande og differensierande, elevrolla er aktiv, sjølvstyrande progresjon etter eigen læringsstil.

Studierommet: Elevane arbeidar i grupper med autentiske emner og reelle problemstillingar. Fokuset er case, prosjekt, tverrfagleg kommunikasjon og innhenting av informasjon både eksternt og internt. Læraren er veiledande og har ansvaret for at læringssituasjonen er meiningsfull, eleven er aktiv, styrande og samarbeidande.
Prinds meinar at alle desse tre "romma kan inneholde bruk av IKT-verktøy som støtte til elevane sin læringsprosess.

Når det er snakk om teknologiplattform er det to hovudpunkt som må være med:
1. Maskinvareplattform og operativsystem
2. Nettverk
Desse er det vanskelg å skille ut, fordi dei heng uløyseleg saman.
Ellers kjem leksjonen inn på "cloud-computing" tyder at ein arbeidar på nett. Gjennom å nytte seg av ein browser kan ein arbeide og lagre alt på nett. På denne måten treng ein ikkje installere programvarer på maskina lokalt, og ein kan vel seie at ein er mindre sårbar om ein skulle få virus eller hardvare-feil på maskina. Mykje tyder på at det er denne vegen det går, at fleire og fleire nyttar seg iallfall delvis av "Cloud-computing". Dette er ein trend i markedet som vil forsterke seg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar